15 procent meer zaagdiepte bij dezelfde zaagbladgrootte: de nieuwe handcirkelzaag van Bosch voor de vakman

Praktische, compacte en krachtige machine

• Meer zaagcapaciteit bij dezelfde zaagbladgrootte dankzij nieuwe geometrie van de aandrijving
  • Hoge precisie door compatibiliteit met geleidingsrails van Bosch
  • Systeemcompetentie: handcirkelzaag, geleidingsrail en accessoires van één fabrikant

De handcirkelzaag GKS 55+ GCE Professional van Bosch biedt 15 procent meer zaagdiepte bij dezelfde zaagbladgrootte. De nieuwe geometrie van de aandrijving met tweetraps-reductie maakt dit mogelijk: de in het midden gelagerde aandrijfspil is duidelijk kleiner dan die van een gewoon systeem. De tweede spil is zijwaarts naar boven verplaatst en ligt niet in de zaagas. Daardoor kan het zaagblad nu bij dezelfde grootte dieper in het materiaal binnendringen. Dat betekent dat de machine timmerlieden, dakdekkers, meubelmakers en installateurs in de droogbouw een nog groter toepassingsspectrum biedt. Bovendien is de machine zeer licht en praktisch.

Hoge precisie door compatibiliteit met de Bosch geleidingsrails

De nieuwe handcirkelzaag biedt de vakman een hoge precisie: de "G" in de productnaam staat voor "Guiderail" en betekent dat de machine geoptimaliseerd is voor het Bosch geleidingsrailsysteem FSN Professional. De robuuste voetplaat van persgietaluminium is voorzien van twee exact gefreesde groeven die de machine ook compatibel maakt voor railsystemen van andere aanbieders. Het draaipunt van GKS 55+ GCE Professional is zodanig gekozen dat de zaagbladpositie voor zagen bij 45 graden en bij 90 graden identiek is. Bijgevolg kunnen deze zaagbewerkingen op dezelfde geleidingsrail uitgevoerd worden.

De handcirkelzaag biedt een zaagdiepte van 63 millimeter en weegt amper 3,8 kilogram. De krachtige motor zorgt voor een snel resultaat: de GKS 55+ GCE Professional heeft een vermogen van 1350 watt. Deze is bovendien uitgerust met Constant Electronic en een toerentalinstelling met zes standen. Bij diep zagen in harde materialen blijft de snelheid zo constant. Daarnaast is deze machine geschikt voor het zagen van verschillende materialen ‒ van hout en zachte metalen als aluminium en messing tot en met hittegevoelige kunststoffen. De handcirkelzaag beschikt over een geïntegreerde remfunctie die het zaagblad na het uitschakelen van de machine binnen enkele seconden stopt en daardoor gebruiker en materiaal beschermt.

Handcirkelzaag, geleidingsrail en accessoires van één fabrikant

Bosch biedt een compleet systeem bestaande uit machine, geleidingsrail en accessoires die precies op elkaar zijn afgestemd:

• het geleidingsrailsysteem FSN Professional omvat rails met een lengte van 800 tot 3100 millimeter, passende accessoires en verbruiksmaterialen. Bij het systeem horen het verbindingselement FSN VEL Professional, die meerdere geleidingsrails precies, stabiel, snel en exact met elkaar verbindt, de verstekgeleider FSN WAN Professional en de schroefklemmen FSN KZW Professional.
  • De Bosch "Expert for Wood"-cirkelzaagbladen bieden een hoge zaagcapaciteit en een lange levensduur dankzij hardmetaal-technologie. Ze zijn door een speciale coating tegen corrosie beschermd en wrijvingsarm. Lasergesneden dempingssleuven zorgen voor een rustige loop, duidelijk minder geluid en voelbaar minder trillingen in vergelijking met gewone cirkelzaagbladen.

De handcirkerlzaag GKS 55+ GCE Professional is sinds 1 mei 2015 bij de dealer beschikbaar.

Geleidingsrails en cirkelzaagbladen zijn verkrijgbaar in het Bosch accessoireprogramma.

GKS 55+ GCE Professional

Nominaal opgenomen vermogen

1350 W

Onbelast toerental

2100 – 4700 o.p.m.

Zaagdiepte 90°/ 45°

63/47 mm

Zaagblad-diameter

Asgatdiameter zaagblad

Gewicht

Prijs

• in doos
  • in de L-Boxx
  • met FSN 1600
    Professional
  • € 269
  • € 309
  • € 349

Alle prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen exclusief btw.

Elisabeth Rasschaert Consultant, Grayling