Bijzonder compact en een optimale looptijd: de 2,5-Ah-accu's van Bosch voor professionele 10,8-volt-machines

Werken met nog meer comfort en continuïteit

• 25 procent langere looptijd dan bestaande 2,0-Ah-accu's
  • De meest compacte accu's met deze looptijd in de 10,8-volt-klasse
  • Dankzij "Flexible Power System" compatibel met het volledige 10,8-volt-programma

Kleine, maar krachtige machines met een zo lang mogelijke looptijd: dat verlangen professionals wanneer het gaat om 10,8 V-machines. In deze klasse biedt Bosch de vakman voor de eerste keer 2,5-Ah-accu's met een 25 procent langere looptijd aan, waarmee het zich van de concurrentieonderscheidt. De nieuwe 2,5-Ah-accu's beschikken over de langste looptijd van alle 10,8-volt-accu's op de markt. Bovendien hebben ze de hoogste energiedichtheid in verhouding tot hun eigen gewicht: ze zijn even groot als de bestaande 2,0-Ah-accu's en wegen met 185 gram nagenoeg hetzelfde. Dat maakt hen de krachtigste en meest compacte accu's in hun klasse.

Voorbeelden van de verhoging van de looptijd door integratie van 2,5 Ah

De decoupeerzaag GST 10,8 V-LI Professional zaagt met een 2,5-Ah-accu bijvoorbeeld tot max. 7,5 meter dik, zacht hout van 24 millimeter. Met een 2,0-Ah-accu is de zaaglengte maximaal zes meter. De accuschroevendraaier GSR 10,8 V-EC TE Professional draait tot wel 1200 schroeven, met een afmeting van 3,5 x 35 millimeter, in zacht hout in. Met een 2,0-Ah-accu zijn het er net 1000. Voor timmerlui, parketleggers en andere vaklui in de binnenafwerking die bij houtbewerking de voorkeur geven aan praktische en lichte gereedschappen met 10,8 volt, betekent het gebruik van 2,5-Ah-accu's een duidelijke verhoging van de productiviteit: ze kunnen per acculading langer werken en besparen bovendien oplaad- en wisseltijden. Daarnaast zorgen de lichte en compacte accu’s ervoor dat de vaklui minder snel vermoeid zijn bij continu gebruik. Wie nog meer capaciteit nodig heeft, kan terugvallen op 10,8-volt-accu's met 4,0 Ah van Bosch.

"Flexible Power System": volledige compatibiliteit met het 10,8-volt-programma

Wie een accu van Bosch koopt, kan deze onmiddellijk gebruiken, zonder zich zorgen te hoeven maken of deze past: het "Flexible Power System" garandeert de compatibiliteit met alle bestaande elektrische gereedschappen en laadapparaten van een voltklasse. Zo ook bij de 2,5-Ah-accu met 10,8 volt. Bosch heeft sinds de introductie van de wereldwijd eerste Lithium-Ion-schroevendraaier voor professionals in 2005 zijn aanbod aan compacte, krachtige 10,8-volt-machines voortdurend uitgebreid. Momenteel bestaat het uit 26 machines en dit gamma zal nog verder uitbreiden. Hiervoor zijn accu's met 1,5 Ah, 2,0 Ah, 2,5 h en 4,0 Ah verkrijgbaar.

De 2,5-Ah-accu's voor professionele 10,8-volt-machines van Bosch zijn vanaf nu in de volgende varianten bij de handelaar verkrijgbaar:

• één aparte accu voor 63 euro,
  • twee accu's in een set met oplaadapparaat voor 109 euro.

De accu’s worden in een doos geleverd. Alle prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen exclusief btw.

GBA 10,8 V 2,5Ah O-B Professional

Accuspanning/-capaciteit

10,8 V / 2,5 Ah

Oplaadtijd (met AL 1130 CV Professional)

Afmeting (lengte x breedte x hoogte)

48 x 47 x 85 mm

Gewicht

185 g

Over Bosch Professional

De Power Tools Divisie van de Bosch Groep is wereldwijd marktleider op het gebied van elektrisch gereedschap en accessoires voor elektrisch gereedschap. In 2013 realiseerden de medewerkers een omzet van 4 miljard euro, waarvan 90% buiten Duitsland. Met merken als Bosch, Skil en Dremel staat de divisie voor klantgerichtheid en technische vooruitgang. De belangrijkste succesfactoren zijn innovatie en een hoog innovatietempo. In 2013 genereerde de Power Tools Divisie 40 procent van de omzet met producten die minder dan twee jaar op de markt verkrijgbaar zijn. Bosch Power Tools is van plan om in 2014 zo’n 350 nieuwe producten te lanceren in de vier bedrijfssegmenten elektrisch gereedschap, accessoires, meetgereedschap en elektrisch tuingereedschap.

De Bosch Groep is een van ‘s werelds grootste leveranciers van technologie en diensten. In het boekjaar 2013 realiseerden ongeveer 281.000 medewerkers een omzet van 46,4 miljard euro. In het begin van 2013 werden de activiteiten onderverdeeld in vier business-sectoren: Automotive Technology, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep omvat de Robert Bosch GmbH en bijna 360 filialen en regionale ondernemingen in een 50-tal landen. Indien de verkoops- en servicepartners worden meegerekend, is Bosch aanwezig in 150 landen. Dit wereldwijde netwerk van ontwikkelings-, productie- en distributiecentra vormt de basis voor toekomstige groei. In 2013 vroeg de Bosch Groep wereldwijd meer dan 5.000 patenten aan. De producten en diensten van de Bosch Groep worden ontwikkeld om te fascineren en om bij te dragen tot het verbeteren van de levenskwaliteit, dankzij innovatieve en nuttige oplossingen. Zo biedt het bedrijf wereldwijd technologie aan die “invented for life” is. Meer inlichtingen vindt u op www.bosch.com en www.bosch-press.com

Saar Bentein Consultant at Grayling