GWS 10,8-76 V-EC Professional van Bosch: 's werelds eerste 10,8 volt haakse slijpmachine voor de vakman

Minimaal formaat met maximaal vermogen

Woensdag 30 maart 2016

• Nieuwe compacte bouwvorm ‒ geoptimaliseerd voor doorslijpklussen
  • Klein, licht, praktisch en tevens zeer krachtig dankzij EC-motor
  • „Breed toepassingsspectrum voor verschillende materialen

Met de GWS 10,8-76 V-EC Professional biedt Bosch 's werelds eerste 10,8 volt haakse accuslijpmachine voor de vakman. De zeer praktische machine onderscheidt zich door een hoog vermogen en een bouwvorm die optimaal is voor doorslijpklussen. De 10,8 volt haakse slijpmachine is compact, licht en tevens zeer krachtig. Dat maakt van hem een mobiele helper voor snel, kort doorslijpen van verschillende materialen. Met zijn schijf van 76 millimeter en een maximale snijdiepte van 16 millimeter snijdt hij betrouwbaar kabelgoten, draadeinden, aanslagstrips voor tegels en tegelvoegen, buizen, holle profielen en zelfs holle bakstenen en parket. Zo hebben elektriciens, installateurs en tegelleggers, maar ook dakdekkers, vaklui in de droge montagebouw en interieurinrichting de beschikking over een praktische helper voor alle doorslijpklussen.

Gering gewicht, speciale ergonomie en krachtige EC-motor

De kleine krachtpatser is met een gewicht van slechts 900 gram zeer licht en ligt goed in de hand bij het werken. Samen met de speciaal voor doorslijpklussen geoptimaliseerde bouwvorm is de GWS 10,8-76 V-EC Professional overal inzetbaar, ook op krappe en moeilijk toegankelijke plekken. In tegenstelling tot gewone haakse slijpmachines is de schijf niet horizontaal, maar verticaal aangebracht. Door dit ergonomische voordeel kan hij zeer eenvoudig en gecontroleerd worden geleid en kan hij ander gereedschap zoals de handzaag vervangen. Een krachtige, borstelloze EC-motor levert een hoog vermogen, maakt de compacte, lichte constructie mogelijk en zorgt voor een hoge bewerkingssnelheid. De EC-motor is onderhoudsvrij en garandeert een lange levensduur van de machine. Bij de verdere uitrusting van de GWS 10,8-76 V-EC Professional hoort een beschermkap, die eenvoudig en comfortabel zonder gebruik van gereedschap kan worden ingesteld. Als de haakse slijpmachine wordt uitgeschakeld, stopt de schijf in minder dan een seconde.

Uitgebreide accessoires voor verschillende eisen

Om ervoor te zorgen dat de vakman bij zijn werk flexibel kan reageren op de verschillende eisen, biedt Bosch een uitgebreid accessoireprogramma met een metaal-, een multimateriaal- en een diamantdoorslijpschijf. Om deze snel en comfortabel te kunnen wisselen, beschikt de GWS 10,8-76 V-EC Professional over een nieuwe blokkering van de uitgaande as: deze hoeft niet meer permanent ingedrukt te worden zoals bij gewone haakse slijpmachines, maar wordt voor het wisselen van accessoires alleen even losgemaakt en daarna weer vastgezet.

De nieuwe haakse accuslijpmachine GWS 10,8-76 V-EC Professional maakt deel uit van het uitgebreide 10,8-volt-systeem van Bosch voor de vakman en is sinds januari 2016 voor 239,95 euro bij de dealer verkrijgbaar. De haakse accuslijpmachine wordt geleverd in de L-BOXX inclusief twee 2,5 Ah-accu's, snellaadapparaat AL 1130 CV Professional, twee metaal- en één multimateriaal-doorslijpschijf. De machine maakt bovendien deel uit van het “Click & Go”-verkoopsysteem voor 10,8-volt-accumachines van Bosch.

GWS 10,8-76 V-EC Professional

Accuspanning/-capaciteit

10,8 V / 2,5 Ah

Onbelast toerental

19.500 o.p.m.

Schijfdiameter

Asdiameter

M 5

Gatdiameter schijf

Snijdiepte

Greepomtrek

Gewicht incl. 2,5 Ah-accu

900 g

Alle genoemde prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen exclusief btw.