Krachtiger bij een nog compacter formaat: nieuwe accuslagschroevendraaiers van Bosch voor de vakman

Grotere controle en meerwaarde door connectiviteit

Dinsdag 16 oktober 2018

• Meerwaarde: connectivity-functies voor geïndividualiseerde machine-instellingen
  • Efficiëntie: drie vooringestelde toerentalstanden voor eenvoudig werken
  • Twee modellen: GDR 18V-200 C Professional en GDX 18V-200 C Professional

Op krappe en moeilijk toegankelijke plekken nog flexibeler en efficiënter werken: daarvoor staan de nieuwe 18-volt-accuslagschroevendraaiers van Bosch. De GDR 18V-200 C Professional en de GDX 18V-200 C Professional onderscheiden zich in vergelijking met vergelijkbare modellen van de concurrentie door de beste verhouding tussen vermogen en formaat. Beide machines beschikken over een maximaal
draaimoment van 200 Newtonmeter en een zeer korte kop met 126 resp. 147 millimeter. Ze zijn zo krachtiger en compacter dan hun voorgangermodellen en ontworpen voor alle verbindingen bij installaties in de metaal- en houtbouw. Hier bieden ze duidelijke voordelen tegenover accuschroevendraaiers: de accuslagschroevendraaiers draaien gangbare schroeven van
6 x 60 millimeter sneller vast en werken bovendien zonder terugslag – het draaimoment bij bit of schroef is ontkoppeld van de handgreep. Installateurs, timmerlui en steigerbouwers kunnen de machines daardoor comfortabel met één hand bedienen – een voordeel dat vooral op krappe plekken tot uiting komt. De gereedschapopname is bij beide accudraaislagschroevendraaiers anders: de GDX 18V-200 C Professional beschikt ook in de nieuwe generatie over een gecombineerde zeskant/vierkant-opname: hiermee kunnen zowel schroefbits

als dopsleutels worden gebruikt. Dat maakt de machine nog veelzijdiger.

Connectivity-functies voor geïndividualiseerde machine-instellingen

De GDR 18V-200 C Professional en GDX 18V-200 C Professional kunnen bovendien connected worden: via Bluetooth kunnen functies per app individueel worden ingesteld om ze aan de eigen behoeften aan te passen. Tot deze functies behoort de zachte aanloop waarmee bijvoorbeeld schroefverbindingen in hout zeer gecontroleerd en precies kunnen worden aangezet. Ook service en onderhoud zijn eenvoudiger: gebruikers krijgen via hun smartphone informatie over de gereedschapsstatus. Bovendien kan een reparatie-opdracht per app sneller worden verstuurd, overal en altijd. Connected elektrische gereedschappen en services van Bosch bieden de gebruiker meerwaarde.

Snel en efficiënt schroeven – met vooringestelde toerentalstanden

Beide accuslagschroevendraaiers zijn met drie vooringestelde toerentalstanden uitgerust, zodat gebruikers bij alle klussen nog sneller en efficiënter kunnen werken: het vooringestelde toerental beperkt het risico van doldraaien en zodoende afbreken van schroeven tot een minimum. De eerste stand is bestemd voor kleine schroeven, de tweede voor middelgrote schroeven en de derde voor grote schroeven. Dat komt bijvoorbeeld overeen met het schroeven van platen, houten planken en metaalprofielen. Voor nog meer controle zorgt de 'gasgeef'-schakelaar waarmee gebruikers het vermogen individueel kunnen regelen. Beide modellen zijn ten gunste van een langere levensduur uitgerust met borstelloze motoren en werken op krachtige 18-volt-Lithium-Ion-accu's. Wie waarde hecht aan een gering gewicht bij een hoog vermogen, kan zijn toevlucht nemen tot de nieuwe „Compact“-accu ProCore18V 4.0Ah met een hoog prestatievermogen: deze is dankzij nieuwe cellen met een hogere capaciteit eenlagig opgebouwd en zodoende aanzienlijk kleiner en compacter dan de tweelagige standaardaccu met 4,0 Ah.

De accuslagschroevendraaiers GDR 18V-200 C Professional en GDX 18V-200 C Professional zijn per direct beschikbaar 2018. Alle prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen excl. btw. Onder voorbehoud van wijzigingen.

GDR 18V-200 C

Professional

GDX 18V-200 C

Professional