Lange acculooptijd bij een klein gewicht: GSR 10,8 V-EC TE Professional van Bosch voor de vakman

Accudroogbouwschroevendraaier voor flexibel gebruik

• Compacte bouwvorm en gering gewicht om te kunnen werken zonder snel moe te worden
  • Verwerkt meer dan 1200 schroeven met een 2,5 Ah accu
  • Lange levensduur door EC-techniek en Electronic Motor Protection (EMP)

Lange looptijd bij een gering gewicht – daarvoor staat de 900 gram lichte GSR 10,8 V-EC TE Professional met 2,5 Ah accu. Hiermee breidt Bosch zijn bestaande programma voor accusysteemmachines van de 10,8-volt-klasse uit met een accudroogbouwschroevendraaier die speciaal werd ontwikkeld voor flexibel gebruik bij de verwerking van gipskartonplaten. De machine is slechts 207 millimeter lang en stelt de vakman door zijn lichte, compacte constructie in staat om ook op moeilijk toegankelijke plaatsen of bovenhands moeiteloos te werken. Tevens biedt de GSR 10,8 V-EC TE Professional een hoog vermogen bij een lange acculooptijd: met maar één lading van de 2,5 Ah accu schroeft de GSR 10,8 V-EC TE Professional meer dan 1200 schroeven met een diameter van 3,5 millimeter en een lengte van 35 millimeter in gipskartonplaten – de meeste schroefverbindingen in zijn klasse. De machine werkt met een snelheid van 3000 omwentelingen per minuut en is daarbij schroefdiameters tot vier millimeter met gemak de baas. De GSR 10,8 V-EC TE Professional is zodoende bijzonder geschikt voor de montage van gipskartonplaten van 12,5 millimeter op houten en metalen profielen. Zo kunnen droogbouwers, schilders, stucadoors, installateurs, timmerlui en elektriciens elke voor hun relevante standaardklus snel klaren.

Lange levensduur door EC-techniek en Electronic Motor Protection (EMP)

De basis voor de lange looptijd van de GSR 10,8 V-EC TE Professional bij een gering gewicht is zijn borstelloze EC-motor. Deze maakt een zeer compacte en lichte constructie van het gereedschap mogelijk. In tegenstelling tot gebruikelijke DC-elektromotoren met koolborstels is deze bovendien helemaal onderhoudsvrij. Bovendien bieden een geïntegreerde motorrem en de Electronic Motor Protection (EMP) bij de GSR 10,8 V-EC TE Professional een betrouwbare bescherming tegen overbelasting. Samen met de borstelloze EC-motor zorgen deze eigenschappen voor een 100 procent langere levensduur in vergelijking met gereedschappen met conventionele motoren.

De uitrusting van de GSR 10,8 V-EC TE Professional wordt gecompleteerd door een geïntegreerde LED, een handgreep met softgrip, een oplaadaanduiding evenals uitgebreide accessoires zoals bijvoorbeeld het magazijnopzetstuk MA 55 Professional voor Bosch schroefbanden. Een instelbare diepteaanslag zorgt ook bij volle snelheid voor een exacte schroefdiepte.

"Flexible Power System": volledige compatibiliteit met het 10,8-volt-programma

Voor de bij de levering inbegrepen 10,8-volt-accu met 2,5 Ah van de GSR 10,8 V-EC TE Professional garandeert Bosch dankzij "Flexible Power System" net als voor alle systeemmachines de volledige compatibiliteit met alle accugereedschappen en oplaadapparaten van dezelfde voltklasse. Het 10,8-volt-programma omvat momenteel 27 machines en accu's met 1,5 Ah, 2,0 Ah, 2,5 h en 4,0 Ah.

De GSR 10,8 V-EC TE Professional is al bij de dealer verkrijgbaar in de
volgende varianten:

• in doos zonder accu's en lader voor 169,95 euro
  • in de L-BOXX met twee 2,5 Ah accu's en snellader voor 239,95 euro

Alle prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen excl. btw.

GSR 10,8 V-EC TE Professional

Accuspanning

10,8 V

Accucapaciteit