Meer vermogen, betere ergonomie: Nieuwe 18 V schroefboormachine van Bosch voor professionals

Nu met 13 millimeter Auto-Lock-boorhouder

Dinsdag 15 september 2015

• Krachtig dankzij hoog draaimoment tot wel 63 Nm
  • Betere bediening dankzij nieuwe ergonomische handgreep
  • Sterkere motor met Electronic Motor Protection (EMP) voor lange levensduur

Met de nieuwe accuschroefboormachine GSR 18-2-LI Plus Professional biedt Bosch vakmensen nu nog meer vermogen, een betere ergonomie en meer flexibiliteit. De machine is uitgerust met een 13 millimeter Auto-Lock-boorhouder. Daardoor heeft ze nog meer toepassingsmogelijkheden. Bovendien zorgt de sterkere motor voor een hoger draaimoment. Met 63 Nm bij schroeven in hard materiaal en 24 Nm bij schroeven in zacht materiaal is de GSR 18-2-LI Plus Professional beduidend krachtiger dan haar voorganger. Ook de maximale boordiameters zijn verhoogd: in hout tot 38 millimeter en in staal tot 13 millimeter. De maximale schroefdiameter in hout is nu circa 8 millimeter. Daarmee beschikken niet alleen timmermannen en schrijnwerkers, maar ook elektriciens en installateurs over een krachtige en veelzijdige machine voor veeleisende boor- en schroeftoepassingen.

Verbeterde grip en lange levensduur

De GSR 18-2-LI Plus Professional heeft als eerste machine in haar klasse een ergonomische handgreep met softgrip voorzien van ribbels in plaats van punten. Daardoor ligt ze nog veiliger en comfortabeler in de hand, met name bij gebruik boven het hoofd en op nauwe, moeilijk toegankelijke plekken. Bovendien is de schroefboormachine uitstekend uitgebalanceerd en zeer licht. Inclusief 2,0 Ah accu weegt ze slechts 1,5 kilogram. Dankzij het lage gewicht en de verbeterde grip is de GSR 18-2-LI Plus Professional uitermate geschikt voor serietoepas-
singen op de bouwplaats, in de werkplaats en in de industriële productie.

De GSR 18-2-LI Plus Professional is als eerste machine uit de ‘light series’ van Bosch – een serie uiterst lichte, universeel toepasbare machines ‒ uitgerust met Electronic Motor Protection (EMP). Dit wil zeggen dat bij oververhitting de motor automatisch wordt uitgeschakeld, waardoor de levensduur toeneemt. Bovendien beschikt de schroefboormachine over led-licht en een gordelclip.

De GSR 18-2-LI Plus Professional is bij de dealer verkrijgbaar tegen een adviesprijs van 239,95 euro (exclusief btw). Hij wordt geleverd in de L-BOXX met twee 2,0 Ah accu’s en een snellader.

GSR 18-2-LI Plus Professional
(vervangt de GSR 18-2-LI Professional)

Accuspanning/-capaciteit

18 V/2,0 Ah