Nieuw opnamesysteem voor oscillerende elektrische gereedschappen: Bosch en Fein hebben samen een nieuwe standaard ontwikkeld

Opnamesysteem voor nog betere prestaties

Dinsdag 5 januari 2016

• „Ontwikkelingssamenwerking: Bosch en Fein introduceren een nieuwe systeemstandaard

• „Starlock opnamesysteem zorgt voor een snelle voortgang van de werkzaamheden en nauwkeurige resultaten

• „3 vermogensklassen: Starlock, Starlock Plus en Starlock Max

Leinfelden/Schwäbisch Gmünd ‒ Bosch en Fein, de wereldwijde marktleiders in oscillerende elektrische gereedschappen, ontwikkelden samen het nieuwe opnamesysteem voor deze elektrische gereedschappen, genaamd het Starlock opnamesysteem, en lanceren dit in januari 2016,. De samenwerking tussen de twee bedrijven biedt een nieuwe systeemstandaard voor nog betere prestaties, een snellere voortgang van de werkzaamheden en nauwkeurigere resultaten.

Dankzij hun bijzondere beweging, kunnen de oscillerende MultiTools universeel gebruikt worden en zijn ze wereldwijd erg succesvol. Door de oscillerende beweging kunnen de tools accessoires aandrijven voor zagen, schuren, schrapen en polijsten. De accessoires werken alleen maar betrouwbaar en economisch als de motor de kracht volledig overbrengt op het zaagblad of de steunschijf met zo weinig mogelijk speling werkt. Daarom is het opnamesysteem cruciaal voor een snelle voortgang van de werkzaamheden en voor nauwkeurige resultaten. “Op dit moment is een groot aantal opnamesystemen voor oscillerende elektrische gereedschappen op de markt. Er wordt bijna een te breed assortiment aangeboden door verschillende fabrikanten om een duidelijk overzicht te krijgen’’, aldus Willi Fellman, verantwoordelijk voor de samenwerking van het project bij Bosch. “Niet alleen dat, maar gebruikers moeten begrijpen dat de prestaties afnemen, wanneer een accu wordt gebruikt. Dit is waar het nieuwe opnamesysteem op inspeelt: Met dit product hebben Bosch en Fein een gezamenlijke standaard vastgesteld en garanderen zo voor een maximale krachtoverdracht’’, zei Fellman tijdens het beschrijven van de motivatie achter het ontwikkelingsproject met Fein.

Het gepatenteerde Starlock opnamesysteem werkt betrouwbaar met de elektrische machines van Bosch en Fein, alsook met de apparaten van andere fabrikanten die een 12-punts-opnamesysteem hebben. Dit betekent dat de accessoires geschikt zijn voor de meeste machines op de markt. “Het Starlock accessoire, met zijn drie dimensionale geometrie, is in staat om een nog hoger niveau van prestaties te bereiken dan de vorige systemen’’, aldus Rainer Warnicki, regiomanager voor productontwikkeling bij Fein, sprekend over de succesvolle samenwerking. “Tijdens de ontwikkeling van de Starlock gereedschapshouder hebben wij, als de uitvinders van het oscillerende elektrisch gereedschap, bewust een andere route genomen dan eerst: Het gezamenlijke project bundelt de expertise van de beide merken. We zijn ervan overtuigd dat Starlock de nieuwe systeemstandaard op de markt wordt.

Vanaf januari 2016 worden de accessoires met het Starlock opnamesysteem onder de merken Bosch en Fein geleverd. Bosch en Fein bieden 3 vermogensklassen; Starlock, Starlock Plus en Starlock Max. Deze vermogensklassen verzekeren, dat alleen het accessoire dat geschikt is voor de machine vastgeklikt kan worden. In de komende maanden zullen Bosch en Fein ook de nieuwe elektrische gereedschappen met Starlock opnamesysteem lanceren.

***