Nieuwe ProCore18V-serie van Bosch voor de vakman

De drie compactste accu's met hoog vermogen op de markt en het snelste oplaadapparaat in zijn klasse

Dinsdag 4 september 2018

• Meer vermogen dankzij ProCore18V-accu's met 4,0, 8,0 en 12,0 Ah
  • Heel snel opladen met 's werelds eerste connected oplaadapparaat
  • Volledige compatibiliteit met het bestaande 18 volt-programma

Het is een nieuwe vermogensklasse: Bosch heeft de ProCore18V-accu's voor de vakman verder ontwikkeld en biedt met ProCore18V 4.0, 8.0 en 12.0Ah de compactste 18 volt-accu's met hoog vermogen op de markt. De combinatie van een nieuwe celgeneratie met een hogere capaciteit en een accu-ontwerp met verbeterde CoolPack-technologie maakt een zeer compacte constructie bij een hogere stroomafgifte mogelijk. Zo biedt bijvoorbeeld de ProCore18V 8.0Ah circa 90 procent meer vermogen dan gebruikelijke 18 volt-accu's. Voordeel voor de vakman: een nog hogere bewerkingssnelheid. Bovendien biedt Bosch met de GAL 18V-160 C Professional het snelste en 's werelds eerste connected oplaadapparaat voor 18 volt-accu's. Professionals zijn daardoor nog productiever.

ProCore18V-accu's „Compact, „Performance“ en „Endurance“

Kracht, lange levensduur, compatibiliteit met het bestaande programma: deze accukenmerken maken het dagelijks gebruik gemakkelijker en staan bij de nieuwe ProCore18V-accu's op de voorgrond. Ze bieden voor elke toepassing het optimale formaat: de „Compact“-accu ProCore18V 4.0Ah is dankzij nieuwe cellen met een hogere capaciteit eenlagig opgebouwd. Hij is daardoor aanzienlijk kleiner en lichter dan de tweelagige standaard accu met 4,0 Ah, maar biedt hetzelfde vermogen. Dat maakt toepassingen in serie of ook bovenhands werken gemakkelijker. Voor een breed toepassingsspectrum tot en met taken die meer vermogen vragen, staat de „Performance“-accu ProCore18V 8.0Ah. Zijn vermogen is vergelijkbaar met dat van een kabelgebonden machine van 1600 watt. Voor zeer intensieve toepassingen met accuboorhamers, haakse accuslijpmachines of accucirkelzagen is er de „Endurance“-accu Procore18V 12.0Ah.

Langere levensduur door verbeterde CoolPack-technologie

Accu's met CoolPack-technologie hebben een duidelijk langere levensduur dan traditionele accu's. Ze stellen de vakman in staat om gedurende een lange tijd toepassingen te verrichten die veel vermogen vragen. De warmte-afvoer wordt door het samenspel van meerdere componenten gemaximaliseerd: de behuizing en de koelelementen binnenin, die elke afzonderlijke cel helemaal omhullen, zijn gemaakt van een polyethyleen met een hoge dichtheid. Het materiaal en de speciale constructie voor vergroting van het oppervlak maken een betere warmte-afvoer mogelijk. Daarnaast is de accu zonder allerlei tussenruimtes ontworpen; daarom kan de warmte die ontstaat, niet worden opgeslagen. Bovendien zorgen verbeterde celverbinders van koper voor geringere weerstanden en zodoende voor meer vermogen.

Het snelste en 's werelds eerste connected oplaadapparaat voor 18 volt

De GAL 18V-160 C Professional is het snelste oplaadapparaat voor 18 volt-accu's. Het biedt een laadstroom van zestien ampère en laadt daarmee bijvoorbeeld de ProCore18V 12.0Ah-accu in ongeveer 35 minuten naar 80 procent, dus twee keer zo snel als de GAL 1880 Professional. Daarnaast is het oplaadapparaat het eerste ter wereld met Connectivity-functie. Professionals kunnen het via de Bosch Toolbox-app eenvoudig met hun smartphone verbinden en worden dan bijvoorbeeld geïnformeerd over de resterende laadtijd en de algemene accutoestand. Bovendien kunnen ze kiezen uit vier oplaadmodi: van zeer behoedzaam voor de accu tot en met zeer snel. In de „Power Boost“-modus wordt de accu bijvoorbeeld in zeer korte tijd halfvol geladen, zodat professionals op de bouwplaats sneller kunnen doorwerken.

Volledige compatibiliteit met het bestaande programma

Alle accu's van het ProCore18V-systeem behoren tot het „Flexible Power System“ van Bosch. Het garandeert de compatibiliteit met alle nieuwe en oude elektrische gereedschappen en oplaadapparaten van een voltklasse en biedt professionals hierdoor plannings- en kostenzekerheid.

De nieuwe ProCore18V-accu's en het oplaadapparaat GAL 18V-160 C Professional zijn vanaf september 2018 verkrijgbaar. De prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen excl. btw. Onder voorbehoud van wijzigingen.

Technische gegevens*

4.0Ah

8.0Ah

(vervangt ProCore18V 7,0 Ah)