Primeur van Bosch voor de vakman: accumetaalcirkelzaag GKM 18 V-LI Professional

Snel, precies en bijna zonder vonken metaal doorslijpen

• Precieze resultaten en een veilige werkomgeving, want het doorslijpen gebeurt bijna zonder vonken
  • Weinig nabewerking dankzij minimale braamvorming en aanloopverkleuring
  • Compact ontwerp en gering gewicht om te kunnen werken zonder snel moe te worden

Metaal snel, precies en bijna zonder vonken doorslijpen: dat kan de vakman vanaf nu met de eerste accumetaalcirkelzaag van Bosch. De GKM 18 V-LI Professional is uitgerust met een "Standard for Steel"-zaagblad dat speciaal voor de bewerking van staal werd ontwikkeld. Dit maakt geen abrasieve zaagsnede, maar slijpt net als een doorslijp- of haakse slijpmachine door. Daardoor gebeurt dit preciezer, want rondvliegende vonken die het zicht op de zaaglijn belemmeren, zijn bij de metaalcirkelzaag duidelijk geringer. De anders gebruikelijke, deels tijdrovende nabewerkingen wegens braamvorming en aanloopverkleuringen worden eveneens tot een minimum beperkt. Dat bespaart de vakman tijd bij het doorslijpen van buizen, profielen, installatierails, draadstangen of golfplaten. Het feit dat er minder vonken rondvliegen, zorgt bovendien voor een veiligere werkomgeving. Bovendien biedt de GKM 18 V-LI Professional metaalbouwers, bankwerkers, installateurs en dakdekkers een lange levensduur dankzij de geoptimaliseerde motorkoeling met twee ventilatoren.

Comfortabel werken bij een snelle zaagprogressie

Om zowel in de werkplaats als op de bouwplaats comfortabel te kunnen werken zonder snel moe te worden, biedt de GKM 18 V-LI Professional de vakman een compacte bouwvorm en een gering gewicht van slechts 2,7 kilogram. Tevens zorgt de krachtige 18 volt Lithium-Ion-accu met 4,0 Ah voor een snelle zaagprogressie bij een lange looptijd. Dit wordt mogelijk gemaakt door de CoolPack-techniek, die toelaat dat de accu ook bij intensieve toepassingen zijn capaciteit volledig benut zonder oververhit te raken. Zo kunnen bijvoorbeeld met slechts één acculading meer dan 300 zaagsneden worden gemaakt in stalen buizen met een diameter van 20 millimeter. Daarnaast beschermen de Electronic Motor Protection (EMP) en de Electronic Cell Protection (ECP) de machine en accu op een betrouwbare manier tegen overbelasting, wat eveneens bijdraagt aan de lange levensduur. Een oplaadaanduiding op de accu geeft op elk moment informatie over de energie die nog ter beschikking is.

Bij de verdere uitrusting van de accumetaalcirkelzaag horen een LED en een kijkvenster in de voetplaat om een goed zicht op de zaaglijn en zo een hoge precisie te waarborgen. Bovendien dragen een traploze zaagdiepte-instelling, een ergonomische handgreep en een haak waarmee de vakman de GKM 18 V-LI Professional bijvoorbeeld aan ladders, steigers of aan de werkbank kan ophangen, bij aan het hoge gebruiksgemak.

"Flexible Power System": volledige compatibiliteit met het 18-volt-gamma

Voor de bij levering inbegrepen 18-volt-accu met 4,0 Ah van de GKM 18 V-LI Professional garandeert Bosch dankzij "Flexible Power System" net als voor alle systeemmachines de volledige compatibiliteit met alle accugereedschappen en oplaadapparaten van dezelfde voltklasse. Het 18-volt-gamma omvat momenteel 40 machines en accu's met 1,5 Ah; 2,0 Ah; 3,0 Ah; 4,0 Ah; 5,0 Ah en 6,0 Ah.

De accumetaalcirkelzaag GKM 18 V-LI Professional is bij de dealer verkrijgbaar voor de adviesverkoopprijs van 499,95 euro. Deze wordt geleverd in de L-BOXX inclusief sneloplaadapparaat, twee 4,0 Ah CoolPack-accu's, een parallelgeleider en een "Standard for Steel"-zaagblad met 30 tanden. Verdere accessoires zoals bijvoorbeeld het "Standard for Multi Material"-cirkelzaagblad zijn verkrijgbaar in het Bosch accessoiregamma.

GKM 18 V-LI Professional

Accuspanning

18 V

Accucapaciteit