Uitermate geschikt om te beitelen: de krachtige boorhamers van Bosch voor professionals

Robuuste machines voor veeleisende toepassingen

Dinsdag 3 november 2015

• „Meer vermogen dankzij motor van 1.700 watt en slagenergie van 19 joule
  • Modellen met en zonder trillingsdemping (DV en D)
  • Langere gebruikstijd dankzij lagere trillingswaarden

De 12 kilogram zware boorhamers GBH 12-52 DV Professional en GBH 12-52 D Professional van Bosch leveren in hun klasse de hoogste vermogens bij het boren en beitelen. Beide machines zijn uitgerust met een motor van 1.700 watt en werken met een slagenergie van 19 joule. Daarmee leveren ze duidelijk meer vermogen dan hun voorgangers. Ze zijn bijvoorbeeld uitermate geschikt voor horizontale sloopwerkzaamheden, herstelwerkzaamheden of beitelwerkzaam-heden die veel kracht vereisen. De GBH 12-52 DV Professional is bovendien voorzien van een drievoudige trillingsdemping. De in het aluminium deksel geïntegreerde demper, de ontkoppelde hoofdhandgreep en het voor trillingen geoptimaliseerde slagmechanisme verminderen de trillingswaarden tot 10 m/s² bij het boren en 8 m/s² bij het beitelen. Deze waarden liggen 50% lager dan die van het huidige model. De toegestane gebruikstijd van de GBH 12-52 DV Professional bedraagt hierdoor meer dan twee uur per dag en per gebruiker. In combinatie met de hoge materiaalafname zorgt dat voor een snellere uitvoering van de werkzaamheden.

Gemakkelijk beitelen, lange levensduur

Beide boorhamers beschikken over een schakelvergrendeling voor gemakkelijk continu beitelen. Deze wordt automatisch ingeschakeld, zodra er van de boor- naar de beitelstand geswitcht wordt. Bij de GBH 12-52 DV Professional zorgt de ‘Turbo Power’-functie voor een optimaal vermogen. De energie die bij het boren voor de draaibeweging nodig is, zet ze om in extra beitelkracht. Daardoor kunnen vakmensen bijvoorbeeld kabelgoten of openingen voor ramen of deuren bijzonder snel uithakken.

Beide machines zijn ontworpen voor veeleisende toepassingen. Robuuste metalen onderdelen dragen bij aan een lange levensduur. Tot de verdere uitrusting van de boorhamers behoren Constant-Electronic voor een continu vermogen en een servicedisplay, dat aangeeft wanneer de koolborstels vervangen moeten worden.

Alles van één fabrikant: het totaalsysteem van Bosch

Bosch biedt vakmensen een totaalsysteem van professioneel elektrisch gereedschap, stofafzuigingssystemen en accessoires. Ook de 12 kilogram zware boorhamers maken deel uit van dit systeem. Met de bijbehorende afzuigsystemen van Bosch kunnen vakmensen hun boor- en beitelwerkzaamheden gezonder en efficiënter uitvoeren. Bovendien ontlasten ze hiermee hun gereedschap.

In de vakhandel bedraagt de adviesprijs voor de boorhamer GBH 12-52 DV Professional 1.049,95 euro en voor de boorhamer GBH 12-52 D Professional 949,95 euro. Deze prijzen zijn exclusief btw. Ze worden geleverd in een koffer die veel ruimte voor accessoires biedt.

GBH 12-52 DV

Professional

(vervangt de GBH 11 DE Professional)

GBH 12-52 D Professional

(vervangt de GBH 11 DE Professional)

Nominaal opgenomen vermogen

1.700 W

Individuele slagenergie

19 J

Boordiameter max.

Boorgaten met holle boorkroon max.

Trillingswaarde
(boren/hakken)